Marketing za Restoran | TOP 7 saveta

Dobar marketing za restoran je ono što odvaja uspešne ugostiteljske objekte od neuspešnih. Želite da i Vaš restoran bude prometan i popularan kao neki drugi u gradu? Uvereni ste da su usluga, kvalitet hrane i ambijent na vrhunskom nivou? Vreme je da se pozabavite Internet marketingom i da izgradite svom restoranu reputaciju koju zaslužuje.

Postoji na stotine hiljada restorana širom Balkana. Od malih, porodičnih biznisa, preko pabova, kafana, pa sve do onih sa Mišelinovim zvezdicama. Od onih za široke narodne mase, koji služe sendviče i palačinke, pa sve do morskih plodova i bifteka, za one sa dubljim džepom. Baš svakom je neophodan marketing za restoran, zbog neverovatno velike konkurencije.

Ugostiteljstvo možda deluje lagano i interesantno, sve dok ne krenete njime profesionalno da se bavite. Konkurencija je na svakom ćošku i vlasnici restorana se doslovno bore za prevlast u kraju. Bilo da je Vaš biznis sezonski, orijentisan na turiste ili lokalce, neophodan je kvalitetan marketing za restoran.

Na pravom ste mestu, jer sa Vama u ovom postu delimo čak sedam korisnih saveta i trikova za marketing za restoran. Sve što pročitate možete primeniti već danas i odmah ćete primetiti napredak. Da bi se odvojili od konkurencije, potreban je konstantan rad i angažovanje stručnjaka. Sve što ne umete da uradite sami, delegirajte nekome ko se samo time bavi i rezulatati su zagarantovani.

Marketing za Restoran – Odakle Početi?

Mi uvek savetujemo da se krene od utvrđivanja trenutnog stanja. Baš kao što svaki restoran ima svoju zasluženu reputaciju u kraju, u kom se nalazi, isto tako postoji i Internet reputacija. Neophodno je utvrditi kakvo je stanje na Google pretrazi, kao i na društvenim mrežama.

Marketing za restoran varira i od same vrste restorana. Ne oglašavaju se svi restorani na isti način. Baš zbog toga neophodno je kontaktirati stručnjaka, kako bi znali u kom smeru treba da radite marketing za restoran. Sam pristup je individualan i zavisi od mnoštva stavki, ali tri su najbitnije:

  • kategorije kojoj restoran pripada;
  • ciljne grupe gostiju;
  • lokacije lokala.

Ukoliko krenete u avanturu reklamiranja svog restorana na Internetu, budite pažljivi. Lako možete potrošiti veliku količinu novca, a da ne dobijete očekivane rezultate. Internet je, baš kao i ulica, pun prevaranata, pa zato birajte pouzdane agencije. Njih možete prepoznati po velikom broju klijenata, i po tome što već godinama održavaju poslovne saradnje. Gradite odnos kakav želite da Vaši gosti imaju sa Vašim restoranom.

Biranje poslovnih saradnika je bitno koliko i biranje životnog partnera. Pogrešna marketing strategija Vaš biznis može odvesti u propast, te ozbiljno shvatite ovaj savet. Samo profesionalci Vas mogu posavetovati u pravom smeru. Koji god da je pristup najmudriji izbor za Vaš restoran, treba početi od razvoja samog identiteta brenda.

1. Razvoj Restorana kao Brenda

Identitet brenda je mnogo više od boja koje ste izabrali za logo restorana. Brend predstavlja ličnost Vašeg biznisa, ton komunikacije i emocije koje želite da izazovete u svojim gostima. “Pozitiva” nije dovoljna, iako je dobra početna tačka u građenju identiteta brenda. Razmislite kako to rade oni najpopularniji:

  • McDonalds: ljubav i dobro raspoloženje
  • Starbucks: mladalački i moderno
  • KFC: humor i zabava
  • Asia Food: sveže i zdravo

Dakle, ključno je da poznajete svoju ciljnu grupu i njihove navike. Identifikujte prosečnog gosta svog restorana i dobro razmislite o njemu. Zapišite koja su njegova interesovanja i kakav životni stil vodi. Prema tome organizujte temu restorana, sve od ambijenta, pa do menija. Ukoliko su neophodne izmene, ne oklevajte, uradite šta je potrebno.

Razvoj restorana kao brenda na Internetu. Evo kako poznati restorani rade internet marketing i komuniciraju sa svojim gostima ili kupcima. Ovi poznati brendovi dobar su pokazatelj kako se na pametan način radi marketing za restoran. Veliki broj stručnjaka razvija marketinške ideje svakog dana, tako da slobodno možemo pratiti njihove ideje, ukoliko je to u skladu sa našim brendom.

2. Marketing za Restoran Počinje Modernim Sajtom

Oko ovoga nema polemike. Najminimalnije što možete da uradite za svoj restoran, jeste kreiranje modernog sajta. Ne mora to biti ništa preterano napredno ili da poseduje neke vanserijske funkcionalnosti. Neka osnovna forma bi bio informativni sajt, koji bi se sastojao od sledećeg:

  • početna stranica;
  • o nama;
  • meni;
  • kontakt.

Idealno gledano, bilo bi dobro da Vaš restoran ima sajt sa:

  • recenzijama gostiju;
  • galerijom fotografija;
  • blogom;
  • stranicom sa često postavljanim pitanjima;
  • opciju online naručivanja dostave.

Da bi sajt Vašeg restorana bio vidljiv na Google pretrazi, potrebno ga je optimizovati. O tome ćete nešto Više saznati kasnije. Sajt mora biti modernog izgleda, sa kvalitetnim fotografijama i proverenim tekstom, da bi izgledao profesionalno. Ne zaboravite – postoji samo jedna šansa da napravite prvi utisak, koji se dugo pamti.

3. Ustanovite Misiju svog Restorana

Misija je usko vezana za identitet samog brenda i treba da oslikava svrhu postojanja biznisa. Da li je reč o restoranu fit hrane, čiji je cilj da zdrava hrana bude pristupačna svima? Da li ima lep ambijent i mirnu atmosferu, pa je idealan za sastanke? Da li koristite papirne slamčice i samim tim zalažete za ekološku održivost?

Sve to treba navesti na sajtu, kao i na društvenim mrežama restorana. Dobar primer za ovo je Kafeterija, lanac kafića u Srbiji.

primer modernog sajta za restoran ili kafeteriju, ovako se pravilno radi marketing za restoran

4. Marketing za Restoran Mnogo Zavisi od Društvenih Mreža

Usko vezano za sajt, a samim tim i prisustvo na Internetu, su društvene mreže. Najpopularnije drušvene mreže, pogodne za marketing restorana, su Instagram, TikTok i Facebook. Ovo ne znači da treba da zapostavite Pinterest, Twitter, YouTube, pa čak i LinkedIn. Gde god da ste prisutni dobro će se odraziti na Vaš biznis.

5. Budite Prisutni na Aplikacijama za Poručivanje Hrane

Aplikacije za naručivanje hrane su doživele ekspanziju tokom pandemije. Osim toga, one su odličan alat za besplatan marketing za restoran. Samo prisustvo na ovim aplikacijama Vas dovodi pred oči potencijalnih kupaca. Svaki vlasnik biznisa zna koliko je prodaja teška, ali dolazak do klijenata uvek ima svoju cenu.

Ljudi koji su ušli u aplikaciju za poručivanje hrane su već spremni da naruče, samo je pitanje iz kog restorana. Ukoliko nas pitate da li se saradnja sa aplikacijama ovog tipa isplati, naš odgovor je definitivno da. Ovakve aplikacije dozvoljavaju kupcima da izuzetno profiltriraju pretragu. Zbog toga je ključno da navedete što više detalja o svom restoranu:

  • tačnu kategoriju u koju restoran spada;
  • sajt;
  • adresa i broj telefona (ukoliko ima nekoliko franšiza, svaku navesti posebno, pod specifičnim nazivom);
  • radno vreme restorana;
  • meni i posebne ponude;
  • opseg cena;
  • što više kvalitetnih fotografija;
  • šta još nudite – wifi, baštu, parking, gluten free, vegan, raw hranu i slično.
prisustvo restorana na aplikacijama za naručivanje hrane je ključno jer Vas stavlja ispred očiju kupaca koji su već spremni da naruče, samo je pitanje koji će restoran da izaberu

Aplikacije i trendovi u naručivanju hrane se menjaju, ali ono što Vam možemo trenutno preporučiti je sledeće:

6. Google My Business je Ključan za Marketing za Restoran

Google My Business nalog je ključan za marketing za restoran. Prosečan korisnik ne koristi aplikacije za naručivanje hrane, već pretragom na Google-u bira gde će jesti. Filter pretrage koji se najčešće koristi je udaljenost od restorana, kao i rejting (ocene).

Prisustvo na Google My Business je važnije od samog sajta, ali i društvenih mreža. Ukoliko Vas nema na GMB, Vaš biznis zapravo i ne postoji. Ako želite da se Vaš restoran pojavi na Google Mapama, ovo je jedini put do toga. Nadamo se da sad shvatate važnost ove stavke.

Kada se vrši pretraga restorana u Beogradu, izlaze različiti rezultati. To može biti listing sa desne strane ekrana, ukoliko pretražujete određeni restoran. Ako tragate za bilo kojim restoranom, a želite da je dobro ocenjen, izaći će rezultati poređani po rejtingu. Sa druge strane, ukoliko navedete samo “restoran beograd” u pretrazi, izlistaće se oni koji su najbolje optimizovani.

google my business nalog je ključan da se vaš restoran pojavi na google mapama i samim tim bude vidljiv na google pretrazi

Nije dovoljno da samo napravite Google My Business nalog, već ga je neophodno optimizovati. Ukoliko želite da se izdvojite od konkurencije, morate da uradite lokalnu optimizaciju za Google pretraživač. Pisali smo šta je SEO i kako da zauzmete prvo mesto na Google pretrazi, ali biznis nalozi su posebna priča.

Ključ uspeha na Google My Business je unošenje što veće količine relevantnih informacija. Izuzetno je bitno da informacije koje unosite budu tačne i korisne za potencijalne goste.

Evo šta predlažemo da obavezno navedete:

  • kategoriju i specijalne pod-kategorije u koje Vaš biznis spada;
  • kontakt informacije i osnovne podatke o restoranu;
  • Google recenzije, koje možete kupiti ovde ako ih nemate;
  • vreme kada je najveća posećenost lokala;
  • što više kvalitetnih fotografija od strane vlasnika i gostiju;
  • pitanja i odgovore preusmerite u svoju korist.

Još važnije od količine i relevantnosti informacija su TAČNOST I AŽURNOST. Nema ništa gore, nego kad restoran ne obavesti svoje goste o promenjenom radnom vremenu, pa gosti “poljube vrata”. Ovakve greške na duže staze mogu da sahrane Vaš ugostiteljski biznis, barem na Internet nebu.

Pored Google recenzija, izuzetno su bitne i TripAdvisor recenzije. Bilo da je reč o restoranu, kafiću ili hotelu, koji u svom lobiju ima restoran. Recenzije su jedan od ključnih faktora zašto bi se neko mogao opredeliti za Vaš restoran.

Gurmani vole da pretražuju dobra mesta za jelo na Internetu. Čak 89% ljudi koji jedu u restoranima, pre nego što isti posete obave Google pretragu. Zbog ovakvih statistika izuzetno je važno da informacije uvek budu sveže. Što su informacije preciznije i jasnije, to bolje. Tu uključujemo:

  • adresu;
  • broj telefona;
  • radno vreme;
  • neradne dane;
  • aktuelan meni i slično.

Važno je da i Google My Business postove tretirate isto kao postove na drugim društvenim mrežama. Redovno postovanje Vas lako može odvojiti od konkurencije, a samim tim dobijate veću vidljivost. Vredi se potruditi.

7. Moderan Meni / Jelovnik kome je Lako Pristupiti

Nemojte terati svoje potencijalne goste da rovare po Internetu ne bi li našli jelovnik. Obezbedite im kvalitetan, moderan, lako čitljiv meni na oba jezika (domaćem i stranom). Obavezno je navođenje svih sastojaka, kako bi smanjili nepotrebnu komunikaciju između konobara i gosta.

Na aplikacijama za dostavu hrane, možete videti kakvi restorani i samim tim kakvi jelovnici, dobro prolaze. Fotografije u jelovniku definitivno pomažu da se izbegnu nesporazumi. Međutim, one nisu obavezne. Restorani za one sa dubljim džepom se često drže minimalizma, pa fotke nisu prisutne na jelovniku.

restoran batak iz zagreba odličan je primer jednostavnog, a kvalitetno urađenog menija, na kom su navedeni svi sastojci

Meni treba da stoji na sajtu restorana, jer je to prvo mesto gde potencijalni gosti traže informacije. Posetioce najčešće zanimaju radno vreme, lokacija restorana i kontakt. Međutim, ono što prvo žele da vide jesu cene i zbog toga je meni neizostavan deo, kada je reč o marketingu za restoran.

Ukoliko nemate javno dostupan jelovnik na domaćem i stranom jeziku, sva marketing strategija pada u vodu. U današnje vreme, korisnici su navikli na laku dostupnost informacija i nedostatak menija će ih sigurno odbiti. Kad jednom izgubite potencijalnog gosta, teško da će se ikad vratiti kod Vas.

Potrebna Vam je pomoć?

Ukoliko Vam naši saveti zvuče korisno, ali ne znate kako da ih primenite, na pravoj ste adresi. Stručna pomoć je samo na poziv od Vas. Popularizuj me je agencija sa 10 godina dugim stažom, a u našem portfoliu je preko 900 zadovoljnih klijenata.

Pozovite nas odmah i priuštite svom restoranu reputaciju koju zaslužuje!

⬇️ ⬇️ ⬇️

+381640009171 (Viber, Whatsapp)

0 / 5. Broj glasova 0