Google recenzije | Koliko su važne za biznis?

Koliko su zapravo Google recenzije važne za jedan biznis? Možda ne deluje kao velika stvar, ali čak i jedna pozitivna Google recenzija može napraviti razliku. Ukoliko potencijalni klijenti vide pozitivne recenzije, to će im uliti poverenje u vaš biznis i lakše će se odlučiti za kupovinu ili da koriste neku od usluga koje nudite.

Mnogi svetski poznati sajtovi funkcionišu na bazi recenzija i iskustava prethodnih klijenata. Najbolji primer je sajt Booking.com, koji nam kroz recenzije otkriva istinitost informacija koje oglašivači stave u opis svojih smeštajnih objekata. 200m udaljenost od plaže nekada bude 1200m, pa ukoliko ne volite neprijatna iznenađenja – čitajte recenzije.

Krenite od sebe. Da li pre nego što posetite frizerski salon proverite njihove Google recenzije? Tuđa iskustva su relevantan način da steknemo sigurnost u to da je neki izbor dobar za nas. Teško je naći lične preporuke svaki put kada razmišljate o kupovini određenog proizvoda ili korišćenju neke usluge. Tu Google recenzije značajno mogu pomoći, jer na jednom mestu nalazite veliku količinu nepristrasnih recenzija.

Ukoliko kontinuirano budete dobijali Google recenzije, to je siguran način da povećate vidljivost svog biznisa na internetu. Osim toga, redovan priliv Google recenzija povećava ROI (povrat investiranog novca). Sa vama delimo pet razloga zašto Google recenzije treba da budu jedan od prioriteta svakom biznisu.

1. Google recenzije pomažu da se bolje rangirate na pretraživačima

Google prati aktivnost recenzija i pojačava vidljivost biznisa koji imaju veliki broj pozitivnih recenzija. Isto tako Google tretira biznise koji imaju izuzetno veliki broj pregleda, jer ih smatra relevantnim zbog velikog broja klijenata. Pozitivna recenzija može da “pogura” biznis na Google Local Pack, koji izlistava prva tri biznisa koja se nalaze na samom vrhu stranice pretrage za određenu lokaciju.

Važno je da redovno ažurirate Google My Business stranicu, da često dodajete fotografije i objavljujete postove. Google će taj rad sigurno nagraditi. Baš kao što sprovodite higijenu fizičkih lokacija svojih biznisa, isto tako je bitno voditi računa da redovno ažurirate internet lokacije. Naravno, nemojte zaboraviti društevene mreže i audio-vizuelne platforme.

 2. Poztivne recenzije utiču na odluke potencijalnih klijenata

Da li znate da 91% klijenata redovno ili povremeno čitaju Google recenzije, kako bi doneli odluku da li je neki biznis dobar ili loš? Takođe, da li znate da 84% ljudi veruje recenzijama koje pročita, isto kao ličnoj preporuci? Čak 74% ljudi tvrdi da pozitivne recenzije utiču na to da više veruju lokalnom biznisnu.

Već dugo živimo u kapitalizmu i potrošačka psihologija bi trebalo da nam je kristalno jasna. Ako neko vidi na desetine pozitivnih iskustava, sigurno da će lakše doneti odluku o kupovini. Ovde uvek treba krenuti od sebe i pogledati kako mi donosimo odluku o tome da li ćemo neki proizvod ili uslugu kupiti, odnosno iskoristiti.

3. Pomaže da održavamo kontakt sa klijentima

Ažurno odgovaranje na recenzije pokazuje da vodite računa o utiscima svojih klijenata, bili oni dobri ili loši. Google prepoznaje aktivne vlasnike biznisa i one koji ažurno odgovaraju na recenzije pošteno nagrađuje pojačanom vidljivošću.

Briga o klijentima je svakako nešto što treba da bude prioritet svakog biznisa. Čak i ukoliko neko podeli svoje negativno iskustvo, važno je da potencijalni klijenti vide kako takve situacije rešavate. Iskreno se ponudite da popravite negativan utisak, a oni koji to vide će znati da je vaša briga o klijentima iskrena.

 4. Povečava se broj proseta na sajtu bzinisa

Ukoliko biznis ima dosta dobrih recenzija, korisnici koji vrše pretragu po prirodi više klikću na sajt. Veliki broj recenzija će ih naterati da saznaju više o biznisu, kao i o proizvodima ili uslugama koje isti nudi. Samim tim možete očekivati veći broj poseta na sajtu biznisa, pa vodite računa da ga redovno ažurirate.

Korisnici dalje često odu na društvene mreže biznisa, pa možete očekivati i povećanje pratilaca na Instagramu i lajkova na Facebook stranici. Vodite računa o tome da redovno održavate svoje profile na društvenim mrežama, kako novi pratioci ne bi izgubili interesovanje da nastave da vas prate.

 5. Google vlada u svetu pretraživača

Čak 70% pretraga na internetu se vrši posredstvom Google pretraživača. Isto tolike su i šanse da neko nađe vaš biznis preko interneta, ukoliko budete gradili Google My Business nalog velikim brojem recenzija.

Koliko su Google recenzije bitne, govori u prilog činjenica da se rezultati pretraživača gotovo ne mogu rangirati ukoliko nema recenzija. Kada neko ukuca ime određenog biznisa na pretraživaču i ne vidi baš ni jednu jedinu recenziju, velika je verovatnoća da će produžiti dalje i odustati od kupovine ili korišćenja usluge.

Složićete se da je ovo sasvim dovoljno razloga da poradite više na svojim Google recenzijama. Ukoliko budete lenji i ne budete radili na recenzijama, konkurencija će vas doslovno pregaziti.