SEO

Obezbedite sebi popularnost na društvenim mrežama. Postanite neko.

SEO (akronim od Search Engine Optimization) je zapravo marketinška disciplina fokusirana na rast vidljivosti na pretraživačima, ali organskim putem (bez plaćenog oglašavanja). SEO uključuje tehničke i kreativne elemente u svrhu boljeg rangiranja, dovlačenja saobraćaja i podizanje svesti o sajtu u očima pretraživača. Dakle, SEO predstavlja prilagođavanje sadržaja za pretraživače.

Veoma veliki procenat ljudi koji nešto traže na internetu pretragu vrši pomoću pretraživača, a to najčešće bude baš Google. Izbacivanjem rezultata na pretraživaču skoro 90% ljudi pregleda samo prvu ili drugu stranu rezultata pretrage. To je razlog zašto postoji SEO i pošalica:

“Gde sakriti nešto što ne želte da bilo ko nađe? Na drugu stranicu Google pretrage!”

Popularizuj me zauzima prvo mestu na Google-u pretrazi za preko 50 ključnih reči, vezanih za najaktuelnije marketinške pojmove. Mi odlično znamo šta je dobro urađen SEO i kako do prvog mesta na Google pretrazi.

Šta je zapravo SEO?

SEO je usko vezan za povećanje vidljivosti na pretraživačima – on zapravo pomaže korisnicima da lakše dođu na Vaš sajt. Ukoliko je sajt dobro optimizovan, sa kvalitetnim sadržajem, korisnici će se zadržati na njemu. Ultimativna svrha marketinga je privlačenje pažnje i stvaranje interesa za proizvod ili uslugu. Jedini ispravan način za to je kombinacija kreiranja kvalitetnog sadržaja i optimizacija istog (SEO).

Kada se SEO i kvalitetan sadržaj spoje na pametan način, to postaje nepobediva kombinacija za korisničko iskustvo o kom svi sanjamo. Ideja svakog sajta jeste da edukuje korisnike o proizvodu ili usluzi, a krajnji cilj je gotovo uvek PRODAJA. Niko ne izdvaja vreme i novac kako bi besplatno delio savete, ukoliko ne može imati neku korist od toga.

Deljenjem besplatnih saveta, odnosno pisanjem korisnog sadržaja, dajte vrednost korisnicima i oni Vas na osnovu toga smatraju profesionalcima u oblasti o kojoj pišete. Na sličan način Vas gledaju i pretraživači, ali pošto selekciju rezultata za prvu stranu pretrage prave mašine, a ne ljudi, postoje određena pravila koja se moraju pratiti.

Današnji digitalni svet je pun raznih informacija i konkurencija je ogromna. Sajtovi svakodnevno napreduju, sadržaj se unapređuje i dodaje, a mnoge firme ili javne ličnosti ulažu velike sume novca u vođenje kampanje na internetu. Zbog toga je važno raditi pametno i ne bacati novac u prazno.

Kako početi?

Veoma je važno da se pre početka bilo kakvog rada prvo uradi istraživanje. To nije bilo kakvo istraživanje, već profesionalno odmeravanje konkurencije, utvrđivanje težine željenih ključnih reči i procena uspešnosti. Ukoliko je neko 10 godina aktivno radio na stvaranju sadržaja na svom sajtu i konstantno ulagao u marketing, ne možete očekivati da će se pojaviti mađioničar, koji će Vam garantovati prvo mesto na Google pretrazi. SEO tako NE FUNKCIONIŠE.

Kao i kod povećanja popularnosti na društvenim mrežama, čak i pretraživači nude instant metode za one koji su nestrpljivi ili nisu počeli na vreme. Ukoliko želite instant rezultat, možete pokrenuti Google kampanju i oglašavati svoj sajt za određene ključne reči koje Vaš marketinški tim izabere.

Plaćeno oglašavanje je odlična opcija ukoliko imate novu uslugu ili proizvod, koja je trenutno trend, pa zapravo ni nemate vremena da se pozicionirate. Takođe, ukoliko je vaš biznis sezonski, a niste stigli ili na vreme da radite na istom, možda je pokretanje Google kampanje dobar izbor za vas. Ali, ne zaboravite, rezultati prestaju onog momenta kad se istroši Vaš budžet za reklamiranje.

Google reklame funkcionišu tako što prvih par predloga na pretraživaču budu jasno naglašeni OGLASI. Na ovom primeru možemo videti da čak prva 4 rezultata mogu da budu plaćeni oglasi, ali to nikako ne umanjuje vrednost organskih rezultata. Napredni korisnici znaju da su prvih par rezultata reklame i oni biraju ono što je provereno dobro.

Razumite kako radi SEO

Za veliki broj kompanija prvo mesto na Google pretrazi (organskim putem) može delovati dostižno. Čak i da neke kompanije uspeju da se probiju na prvu stranicu pretrage, moraju da znaju da to ne znači nužno i više prodaje. Da, možda će imati sjajnu vidljivost i CTR, ali ako sajt nije dobro optimizovan, korisnici će veoma brzo napuštati isti i odlaziti u ruke konkurencije. Kako bi SEO bio najefikasniji, neophodno je da svi procesi budu usklađeni. Optimizacija se ne radi preko noći. Za dugoročne rezultate je potreban konstantan rad i kvalitet.

Koliko vremena treba da prođe da bi se videli prvi rezultati?

Sada znate da SEO nije posao koji se može uraditi preko noći i da oni koji nude instant rezultate – zapravo prodaju maglu. Potrebno je mnogo rada, analiziranja i adaptacije kako bi pomogli sajtu da se rangira među prvim rezultatima pretrage. Nakon što se prvobitni cilj postigne, važno je biti konstantan, kako veliki rad i trud ne bi pao u vodu. Morate održati svoje teško zasluženo mesto i raditi na privlačenju novih klijenata.

Ukoliko razmatrate angažovanje marketinške agencije, koja bi za Vaš biznis radila SEO, važno je da znate kada možete da očekujete prve vidljive rezultate. Agencija za koju se opredelite će uraditi izmene u tekstovima, napraviće veliku količinu kvalitetnog sadržaja, koristeći ciljano izabrane ključne reči, popraviće tehničku stranu sajta i mnoge druge stvari za koje je potrebno vreme. Zato nemojte da Vas čudi ukoliko u prvih nekoliko nedelja ne vidite opipljive rezultate. U ovom slučaju to može biti veoma dobar znak! Nemojte dozvoliti da pomislite da sve to nema nikakvog smisla, da bespotrebno bacate vreme i novac! Budite strpljivi i pustite stručnjake da odrade svoj posao. Dobre stvari dolaze onima koji umeju da čekaju!

Vreme pozicioniranja

Kada odradite pretragu, rezultati koje vidite nisu potpuno ažurni. Rezultati se izvlače iz indeksa prethodno pročešljanih stranica koje su se prikazale relevantnim na osnovu termina koji pretražujete. Mogli bi satima pisati na ovu temu, ali Google je to sjajno objasnio. Kada napravite nove izmene na svom sajtu, može potrajati od par sati do nekoliko nedelja za pretraživače da “pročešljaju” i ponovo pozicioniraju Vaš sajt. Nako toga, trebaće još malo vremena da se privuče saobraćaj i da se prikažu vidljivi rezultati.

Zaključak

Dakle, nema definitivnog vremenskog ograničenja za prikazivanje rezultata. Efektivan SEO zahteva dosta vremena i predstavlja konstantnu investiciju za određenu kompaniju. Ulaganje u optimizaciju donosi rezultate na duge staze i višestruko se vraća onima koji istraju.

Mi smo svoju konkurenciju već odavno ostavili u prašini, a ukoliko i Vi želite da uradite isto – izaberite paket koji Vašem biznisu najviše odgovara. U zavisnosti od posla kojim se bavite, sredstva koja uložite u SEO mogu da vam se vrate i do nekoliko puta, a uz stabilne pozicije, na duge staze, SEO može da donosi konstatan profit bez potrebe za ulaganjem dodatnih sredstava.

Ukoliko tražite pouzdanog partnera u putu ka prvoj strani Google pretrage, javite nam se i budite spremni da konkurenciju pozdravite sa samog vrha!

Vaš,
Popularizuj.me tim