Šta je SEO i kako do prvog mesta na Google pretrazi?

Kako bi što bolje shvatili šta je SEO, važno je da krenemo od samog početka. SEO je akronim za SEARCH ENGINE OPTIMIZATION, što u prevodu znači PRILAGOĐAVANJE ZA PRETRAŽIVAČE. Pod pretraživače podrazumevamo one trenutno najpopularnije prema netmarketshare, jer je to vrlo podložno promeni. Google već dugi niz godina drži prvo mesto (72%). Pored njega, tu su i Baidu (14%), Bing (7,7%), Yahoo (4,4%), kao i ostali sa manje od 1%.

Da razjasnimo i šta je SEO po definiciji! SEO je zapravo marketinška disciplina fokusirana na rast vidljivosti na pretraživačima, ali organskim putem (bez plaćenog oglašavanja). SEO uključuje tehničke i kreativne elemente u svrhu boljeg rangiranja, dovlačenja saobraćaja i podizanje svesti o sajtu u očima pretraživača. Već dugo postoji pošalica na temu optimizacije za pretraživače (SEO) i glasi ovako:

Gde sakriti nešto što ne želte da bilo ko nađe?

Na drugu stranicu Google pretrage!

Na našem govornom području odomaćilo se i SEO OPTIMIZACIJA, što je daleko od tačnog. Slovo O u SEO zapravo označava optimizaciju, tako da je ispravno reći SE OPTIMIZACIJA ili samo SEO. Nakon što smo pokrili osnove, vreme je da pređemo na suštinu. Fokusiraćemo se na Google, budući da je on najzastupljeniji pretraživač i da se SEO najčešće prilagođava Google algoritmu.

Šta je SEO i kako radi Google algoritam?

Kako bi se određeni sajtovi pojavljivali na višim pozicijama stranica pretrage, SEO pokušava da oblikuje sajt prema Google algoritmu. Iako je Google algoritam tajna, kao i YouTube i Instagram algoritmi, nakon 10 godina rada i istraživanja, kao i prilagođavanju vrlo čestih promena, došli smo do mnogih saznanja koja rade posao.

Google algoritam se grubo može podeliti na dve kategorije – ON-PAGE SEO (na sajtu) i OFF-PAGE SEO (van sajta). Te dve kategorije zajedno utiču na rangiranje sajta. Ova podela je ujedno i grub odgovor na pitanje “šta je SEO”.

  • ON-PAGE SEO faktori / na sajtu
    To su stvari na koje možemo lako da utičemo i vezane su konkretno za rad na sajtu. Postoje razni sjtovi koji se bave trenutnom SEO analizom, koja može dati dobre smernice. Važno je sagledati sve tehničke aspekte sajta, jer svaka sitnica može da utiče na rangiranje. Uvek je pametno birati WordPress ukoliko planirate da se pozabavite SE optimizacijom, budući da isti ima mnoštvo plugina koji znatno olakšavaju posao. Brzina učitavanja sajta, sama struktura i sadržaj, zapravo su najbitniji faktori za SEO.
  • OFF-PAGE SEO faktori / van sajta
    Na faktore van sajta je teško, a nekad i nemoguće uticati. Najbitniji faktor van sajta jesu linkovi KA NAŠEM SAJTU SA TUĐIH SAJTOVA. Što su relevantniji sajtovi koji pomenu VAŠ SAJT, veće su šanse da se bolje rangirate na Google-u. Građenje linkova zapravo znači da zamolite, ukoliko postoji mogućnost, ili ako ne – onda platite da neko pomene Vaš sajt na svom blogu, recimo. Drugi bitan faktor jeste i kompetitivnost niše u kojoj se Vaš sajt takmiči. Mnogo je lakše izboriti se za prvo mesto na Google-u ukoliko prodajete drvene frule iz svog kraja na domaćem tržištu, nego ako ste vlasnik restorana u New York-u. Što je kompetitivnija niša u kojoj se takmičite, to će teže biti sajtu da se dobro rangira.

Zašto bilo kom sajtu treba optimizacija?

SEO nije samo pravljenje sajta koji će ispuniti sve kriterijume algoritma pretraživača. Dobar SEO znači da je sajt orjentisan KA KORISNIKU. Da onome ko poseti sajt bude lako da se snađe, da lako dobije sve korisne informacije, da sam proces bude brz i lak, da nema nepotrebnih elemenata koji skreću pažnju korisniku. Ideja je da se napravi sajt koji je lakši za korišćenje, ali da opet ispunjava sve savremene standarde. Poenta je da se korisnici vraćaju.

Većina saobraćaja koji se događa na sajtu zapravo dolazi sa pretraživača. Iako je u poslednjih par godina veliki akcenat stavljen na društvene mreže i ostale tipove dovlačenja saobraćaja na sajt, pretraživači su ostali primaran metod za navigaciju većine korisnika. Ovo je tako bez obzira da li se bavite proizvodnjom sadržaja, prodajom usluga, proizvoda, informacija ili bilo čime drugim.

Ptretraživači su specifični po tome što obezbeđuju cijane korisnike – dovode baš one korisnike koji traže to što Vi nudite. Pretraživač je zapravo put po kom korisnik putuje do cilja. Jasno je da ukoliko pretraživači ne mogu da pronađu sajt, propuštate neverovatnu priliku da privučete baš vašu ciljnu grupu na svoj sajt. Verujemo da je do sad postalo dosta jasnije šta je SEO i koliki je zapravo njegov značaj.

Zašto pretraživači ne mogu sami da pronađu sajt bez optimizacije?

Pretraživači su pametni, ali im i dalje treba pomoć. Veoma veliki broj inženjera radi na tome da usmeri tehnologiju da što bolje i dublje “prokopava” internet, kako bi se korisnicima plasirali što relevantniji rezultati. Koliko god se trudili i radili na unapređenju, tehnologija je samo tehnologija i još uvek ne može u potpunosti da zameni način na koji čovek razmišlja. Tu uskače SEO!

Dobro urađen SEO može direktno voditi do poboljšanja poslovanja i povećanja profita, budući da ciljanu grupu usmerava pravo na sajt. Sa druge strane, pogrešni potezi mogu da sakriju ili bolje reći, zakopaju sajt duboko unazad na stranicama pretrage koje niko ne otvara.

Kao dodatak tome da se sadržaj na sajtu adaptira za pretraživače, SEO takođe “nagrađuje” ukoliko je sadržaj smešten na mestima gde je pretraživačima najlakše da ga “skeniraju”. Internet je postao veoma kompetativan, a oni koji zanemaruju SEO će tek primetiti pad poseta i konverzija.

Budite prvi na Google-u!

Prvo mesto Google pretrage je san svakog biznisa, nevezano za njegovu veličinu. Fokusirajte se na usavršavanje tehničkog dela sajta, posvetite vreme tome da korisničko iskustvo bude bude što bolje, da sajt bude bezbedan i da sadržaj bude najbolji! Imajte strpljenja i budite istrajni. Morate se fokusirati na sve aspekte optimizacije sajta ukoliko želte najbolji rezultat.

Zapamtite da SEO zahteva vreme i da se sigurno nećete dobro rangirati nakon samo par meseci rada. Drugi već godinama ulažu mnogo vremena i novca kako bi se našli na prvoj stranici. Šta je SEO, nego konstan rad. Ažuriranje postojećih stranica, konstantno kreiranje novog sadržaja, praćenje tehničkog dela sajta ili jednom rečju – POSVEĆENOST!

Takmičte se u ligi najboljih. Obezbedite svom sajtu plasman koji zaslužuje. Pređite u pobednički tim. Naučite od nas šta je SEO i kako se pravilno radi!

Mi Vam možemo pomoći. Ukoliko vam se dopada ono što ste videli i saznali o nama i našem pristupu, kontaktirajte nas OVDE ili na broj +38267330845 (Viber).

x

Testirajte usluge

Testirajte naše usluge potpuno besplatno i uverite se i sami u
kvalitet i brzinu isporuke. Ukoliko nemate ozbiljnu nameru da koristite usluge naše agencije, molimo Vas da ne popunjavate test formu. Forma je isključivo namenjena potencijalnim klijentima i nakon popunjavanja iste, neophodno je odobravanje od strane Popularizuj.me tima.