Šta su Backlinkovi i Zašto su Toliko Važni?

Sa popularizacijom Interneta na Balkanu, često dobijamo pitanje “šta su backlinkovi i zašto su toliko važni”. Backlinkovi su povratne veze između nekog drugog i Vašeg sajta. Što više povratnih veza, odnosno backlinkova, Vaš sajt ima, to bolje.

Na backlinkove možete gledati kao na preporuke. Kada neko na svom sajtu navede Vaš sajt i ostavi link ka njemu, to znači da vrednuje sadržaj Vašeg sajta. Kada se Vaš sajt pojavi na nekom drugom, velika je verovatnoća da će njihova publika posetiti Vaš sajt.

Backlinkovi se u SEO svetu nazivaju “ulaznim linkovima” i po kategorizaciji spadaju u Off-Page SEO. To znači da se ovaj deo optimizacije radi van samog sajta na kom radimo. Sve ovo nas dovodi do novog termina, a to je “građenje backlinkova”, odnosno link building.

backlinkovi su povratne veze, odnosno pojavljivanje vašeg sajta na nekom drugom sajtu

Dakle, backlinkovi dovode saobraćaj sa nekih drugih sajtova, na Vaš sajt. Logika govori da je poželjno imati što više povratnih veza, međutim, najbitnije je da backlinkovi dolaze od relevatnih izvora. Nije isto da li o Vašem sajtu piše Kurir.rs (jedan od najposećenijih sajtova u Srbiji) ili neki mali sajt, sa svega par poseta dnevno.

Google algoritam dosta pažnje posvećuje broju i kvalitetu backlinkova. Sajtovi koji imaju najveći broj kvalitetnih backlinkova mogu očekivati neko od prvih mesta na rezultatima pretrage. Ovo nam dovoljno govori o važnosti backlinkova, ali o tome malo više u nastavku teksta.

Kako bi se pozabavili temom backlikova, morate znati šta je poželjno za Vaš sajt. Ukoliko niste neko iz IT struke, najbolje je da potražite savet nekoga ko jeste ili da angažujete neku SEO agenciju. Internet je pun prevara i lažnih stručnjaka, pa budite posebno obazrivi pri izboru saradnika. Ipak se radi o reputaciji Vašeg sajta.

Backlinkovi Mogu Biti Dobri i Loši

Važno je znati da nisu baš svi backlinkovi dobri. Većina njih nije. Da je tako lako doći do dobrih backlinkova, svaki sajt bi sebi mogao da obezbedi pozamašan broj istih i samim tim odličan plasman na stranicama pretrage. Zapravo je kvalitet dolaznih linkova taj koji odlučuje da li će neka povratna veza doneti dobar ili loš plasman Vašem sajtu.

Obiljno pristupite ovoj tematici i budite pametni. Na tržištu postoji mnogo prodavaca, koji nude velike količine backlinkova za malo novca. Nek Vam to bude pokazatelj o kvalitetu usluge i ne nasedajte na neverovatno dobre ponude. Fiver je leglo ovakvih ponuda i naš iskren savet je da to izbegnete u širokom luku.

Do kvalitetnih linkova se ne dolazi lako, a sve što možete da povoljno kupite jednim klikom – sigurno neće biti pametna odluka za Vaš sajt. Google algoritam loše backlinkove baca u drugi plan. Kupovina loših backlinkova je kao kupovina kopija brendirane garderobe. Nikoga nećete uspeti da fascinirate, a poznavaoci će Vam se smejati.

nisu baš svi backlinkovi dobri, važno je da znate da loš backlinkovi mogu da donesu više štete nego prednosti, zato budite pažljivi

Dobro poznat termin u SEO industriji su takozvane farme linkova. To se odnosi na umrežene sajtove koji svima redom daju priliku za backlink, jer njihovi sajtovi nisu dobro rangirani. Ovakvi linkovi mogu da donesu sajtu više štete, zato Vam naglašavamo da ih izbegnete.

PBN (javne blogerske mreže) su takođe jedan od ozloglašenih termina širom interneta. To je zapravo velika količina sajtova, koji su uvezani i jedni drugima uzajamno daju backlikove. Ne mora da znači da su ovi linkovi uvek “trampa”, ali verujte da ništa dobro neće rezultirati od njih.

Ukoliko napravite pogrešnu odluku i kupite backlinkove lošeg kvaliteta, trebaće Vam odličan SEO stručnjak i mnogo strpljenja da tu grešku ispravite. Budite mudri i zapamtite da se oko kvalitetnih backlinkova mora mnogo više potruditi.

Šta je Autoritet Domena i Stranice?

Autoritet Domena opisuje mrežu određenog broja URL-ova, koje Vaš sajt sadrži. Kao što backlinkovi sa drugih sajtova donose benefite Vašem sajtu, tako isto interni linkovi donose benefite stranicama.

Dakle, ukoliko ste Vi kozmetički bloger i imate svoj sajt, za Vaš sajt će mnogo značiti ukoliko Vas negde pomene Nivea. Globalni brendovi imaju dobru reputaciju i samim tim visok autoritet domena. Backlink sa ovakvog sajta Vam može doneti mnogo prednosti i automatski bolju poziciju na stranicama rezultata pretrage.

Takođe, ovo znači da backlink sa velikog sajta, kao što je recimo Wikipedia.com vredi više nego sa sajta lokalnog restorana na Vračaru. Wikipedia je autoritativan sajt. Manje posećeni sajtovi imaju manji autoritet domena, što je i logična stvar.

Kao što YouTube algoritam radi po principu relevantnosti, tako i backlinkovi rade po principu autoriteta. Bolje je imati 5 kvalitetnih linkova sa relevantnih domena, nego 50 sa sajtova pogrešne industrije i sa malim brojem poseta.

Stvari su ovde prilično jednostavne i sigurno sad bolje razumete zašto veliki brendovi dominiraju Internet nebom. Za neke ključne reči je praktično nemoguće takmičiti se. Moć snažnog domena i pametno urađene prakse uvezivanja internih linkova Vas mogu dovesti do odlične Google pozicije.

O kvalitetu samih backlinkova najbolje govore dve metrike:

  • DA (Domain Authority) | Autoritet domena na kom se sajt nalazi;
  • PA (Page Authority) | Autoritet određene stranice na sajtu.

Jedan od glavnih razloga zašto je Google dominatan pretraživač je zato što su prvi shvatili važnost backlinkova. Kada je Google lansiran, davne 1998. godine, korišćen je tadašnji revolucionarni algoritam za rangiranje sajtova na osnovu popularnosti. To je značilo da se stranica rangira više, što ima više backlinkova.

Ovaj Google algoritam se naziva “Page Rank”, a ime nosi po svom suosnivaču Leriju Pejdžu. On nije samo brojao backlikove koje određeni sajt dobija, već je merio i autoritet tih linkova. To nam govori da su već tada bili svesni da nisu svi backlinkovi podjednako vredni.

Dakle, za autoritet domena ili pojedinačne stranice, važan je broj kvalitetnih backlinkova. To zapravo znači, da ukoliko sa nekog nerelevantnog sajta dolazi veliki broj backlinkova, neće pomoći da se Vaš sajt visoko rangira na stranicama rezultata pretrage.

šta su backlinkovi i zašto su oni toliko važni

Šta su Backlinkovi i Zašto su Važni?

Baklinkovi su zapravo indikator popularnosti Vašeg sajta među korisnicima interneta. Kako bi povećali broj poseta na svom sajtu, morate investirati u On-Page SEO (na sajtu) i Off-Page SEO (van sajta).

On-Page SEO se radi na sajtu i to je zapravo kreiranje sadržaja, koji pomaže pretraživačima i korisnicima Interneta da razumeju o čemu se radi na sajtu. Off-Page SEO se, kao što smo zaključili, radi van sajta koji je predmet optimizacije i tiče se backlinkova. Dakle, to je način da demonstriramo pretraživačima koliko je naš sadržaj vredan u očima drugih sajtova.

Sad kad smo definitivno utvrdili šta su backlinkovi, sa Vama delimo zašto su oni toliko važni:

  • dovode do bolje pozicije na stranicama rezultata pretrage;
  • povećavaju broj poseta na Vaš sajt;
  • poboljšavaju kredibilitet sajta;
  • olakšavaju put Google robotima do određenih stranica na Vašem sajtu.

Ovo nije sve, jer su benefiti kvalitetnih backlinkova zaista nesagledivi. Teško je navesti sve prednosti koje relevantne povratne veze mogu obezbediti jednom sajtu. Dakle, važno je se potruditi oko kvaliteta i kvantiteta backlinkova.

kako zaslužiti kvalitetne backlinkove

Kako Zaslužiti Kvalitetne Backlinkove?

Ovo je pitanje od milion dolara, pa se nemojte iznenaditi kad pročitate kliše odgovor. Sadržaj je kralj – nadamo se da Vam je to odavno jasno. Pametno urađen Content Marketing trebalo bi da Vas je već doveo do određenog broja kvalitetnih backlinkova.

Za dolazak do backlinkova će Vam biti potrebna pouzdana SEO agencija ili backlink outreach specialist. Njegov posao je da kontaktira vlasnike sajtova, iz iste industrije u kojoj je i Vaš sajt. Zatim, kroz komunikaciju sa vlasnikom, specijalista za backlinkove pregovara oko cene linka. Na vlasniku je da donese odluku da li želi da dozvoli vezu ka Vašem sajtu i da kaže koliko tu uslugu vrednuje.

Nakon što je kupovina backlinka dogovorena, treba precizirati da li Vi dostavljate sadržaj vlasniku sajta (kao gostujući post) ili dobijate link u postojećem članku. Ukoliko postoji mogućnost gostujućeg posta, obavezno se odlučite za tu opciju.

Postoje i drugi načini da kupite kvalitetne backlinkove, ali da bi te korake ispratili, morate dobro poznavati informacione tehnologije. Ukoliko Vam je SEO nepoznanica, možda je bolje da se posvetite kreiranju relevantnog i kvalitetnog sadržaja. Imajte na umu da niko ne poznaje Vašu industriju od Vas samih, pa se potrudite da to i dokažete.

Sad kad znate šta su backlinkovi,
vreme je da se njima i pozabavite!

0 / 5. Broj glasova 0