Kako Zapravo Radi YouTube Algoritam?

YouTube algoritam je ono što pravi razliku između video zapisa koji večno ostaje ispod 500 prikaza i videa koji ulazi u trending, konstantno dobija komentare i preglede, čak i nekoliko godina nakon što je objavljen. Drugim rečima, to je razlika između zarade od 5 centi na videu i zarađivanja stotina, odnosno hiljada eura.

Kako radi YouTube algoritam?

Skoro sve što korisnici YouTube-a rade prilikom gledanja videa, ulazi u zbir poena na osnovu kojih se rangirate u YouTube algoritam. Uključuje broj YouTube pregleda, koliko minuta je ukupno video pregledan, koliko korisnika uđe na video i brzo izađe iz njega, procenat korisnika koji komentarišu, učestalost lajkova u odnosu na preglede i mnoge druge aktivnosti. Cela ta gomila podataka zapravo oslikava koliko je Vaš sadržaj zanimljiv. 

Najveća metrika za Youtube algoritam je zapravo trajanje pregleda videa. Ukoliko ne znate kako Youtube računa preglede, možete pročitati OVDE. Dokazano je da video zapisi koji budu pregledani 8 minuta, YouTube algoritam nagradi sa naviše poena.

Iz tog razloga, mnogi pevači u svoje spotove ubacuju duži instrumentalni intro, kako bi svojoj pesmi dali na dužini. Ukoliko je sam video duži od 5 minuta, verovatnoća da će biti odgledan do kraja je za 350 puta veća nego ukoliko traje manje od 5 minuta. Razmislite o tome pre nego što plasirate svoj novi spot.

Veoma je bitno pomenuti da je YouTube algoritam u velikoj meri usmeren na promovisanje kanala koji redovno ubacuju sadržaj, a manje na one koji postavljaju par puta godišnje. Ukoliko nekoliko puta mesečno objavite video sa svog nastupa ili insert iz gostovanja u televizijskoj emisiji, YouTube će mnogo češće sam promovisati sadržaj Vašeg kanala, jer ga registruje kao aktivnog YouTube autora. Zato kada odgledate video do kraja, preporučeni i povezani videi su 50% sa tog kanala koji gledate, 40% od kolega sa kojima ste snimali spotove ili duete, a 10% su video snimci iz trending kategorije.

Šta je najbitnije za YouTube algoritam?

Jedna od najbitnijih stvari je početak sesije, odnosno korisničko putovanje nakon što odgleda Vaš video i njegovo ponašanje nakon toga. Ukoliko, recimo, korsnik preko Facebook-a klikne na YouTube link Vašeg spota, to znači da ste VI doveli korisnika na YT i ukoliko se on tu zadrži da pogleda još videa, YouTube algoritam Vama dodeljuje poene za početak sesije i nagrađuje Vas tako što preporučuje Vaš video.

Interesantno je da će YouTube unazaditi video zapise ako su dospeli u preporučene, a nakon nekog vremena ne dobiju očekivani broj pregleda. Ukoliko preporučeni video ne dostigne zadovoljavajući broj pregleda, YouTube algoritam će ga doslovno kazniti – tako što će prestati da ga preporučuje.

Želite pouzdan i diskretan tim profesionalaca, koji vas može pozicionirati na sam vrh?

Pišite nam na [email protected] !