Prednosti i mane tradicionalnog marketinga u odnosu na Internet marketing

Kada već pričamo o tome koje su prednosti internet marketinga u odnosu na tradicionalni, ne bi bilo loše da se podsetimo šta je to marketing. Marketing je sve što radite u svrhu promovisanja svog brenda, kako bi privukli kupce i klijente da kupe nešto od vas. To uključuje reklamiranje, aktivnost na društvenim mrežama, brendiranje i prodaja robe, kao i distribuciju. Srećom, sa rastom i napretkom Interneta, marketing se podelio na dve kategorije – tradicionalni i Internet marketing.

Već godinama unazad se vodi borba oko toga koji metod je bolji. Istija je da oba tipa marketinga mogu biti korisni, pa stoga nije nužno da se opredeli samo za jedan. Ključ je u tome da donesete pametnu odluku kad je o raspodeli novčanih sredstava reč, kao i da razumete svoje ciljno tržište. Takođe, morate znati kako da doprete do svoje ciljne grupe, kao i da budete svesni prednosti i mana koje svaki od ova dva tipa marketinga nose.

Šta je tradicionalni marketing?

Tradicionalni marketing uključuje promotivne strategije koje su se koristile pre nastanka Interneta, ili kako se to sada kaže – offline marketing. Ovaj tip marketinga uključuje kombinaciju raznih marketinških taktika, kao što su direktna prodaja, televizija, radio, štampane reklame (magzini, kuponi u knjigama, bilbordi i sl) i promo materijale poput kataloga, flajera i brošura.

Koje su to prednosti tradicionalnog marketinga?

Čak i u digitalnom dobu, postoji par dobrih razloga za korišćenje marketinških strategija stare škole, uključujuči sledeće:

  • Tradicionalne metode su dobre za dopiranje do tradicionalnih ciljnih grupa. Recimo, ukoliko su vaša ciljna grupa penzioneri, u tom slučaju je uvek bolje okrenuti se tradicionalnijem pristupu. Takođe, lako je dopiranje do lokalne grupe potencijalnih klijenata.
  • Raspolažete direktnim kontaktom, što može biti veoma efektivna strategija tradicionalnog marketinga. Za mnoge vrste proizvoda ovaj tip strategije je nezamenljiv i još dugo će biti najbolji način za promociju. Za neke usluge ili proizvode je važno da vidite osobu koja prodaje, kako bi stekli poverenje ili možda da na licu mesta isprobate proizvod, testirate uslugu i slično.

    Koje su mane tradicionalnog marketinga?

Koliko god tradicionalan marketing može biti efikasan, ne može biti bez mana ili ograničenja, kao što su neka od sledećih:

  • Visoki troškovi: Plaćanje reklama na televiziji ili radiu nikad nije bilo pristupačno malim biznisima, kao ni štampano oglašavanje. Štampani promo materijal nije skup, ali morate plaćati osobe koje bi isti delili prolaznicima.
  • Nemogućnost da se mere rezultati: Tradicionalni marketing je poput bacanja stvari u zid i nadanje da će se iste zalepiti. Veoma je teško pratiti rezultat i uopšte razgraničiti koji deo strategije je bio odgovoran za određeni rezultat.
  • Gotovo uvek zahteva spoljnu pomoć: Štampanje materijala, kupovina reklamnog prostora, pravljenje radio i televizijskih reklama – sve ove stvari zahtevaju angažovanje stručnjaka iz raznih oblasti, kao što su tekstopisci, grafički dizajneri, producenti i slično.
  • Prisiljena, jednosmerna poruka: Tradicionalni marketing se gotovo uvek svodi na prisiljavanje kupca da obavi kupovinu, što iste često nervira. Niko ne voli da bude pritisnut sa svih strana prilikom donošenja odluke da li želi da kupi nešto ili ne.

Šta je internet marketing?

Internet marketing je proces promovisanja proizvoda ili usluge na Internetu. Ovaj tip marketinga nije ograničen samo na online biznise, kao što je blogerski posao ili, recimo, vlasnik Internet prodavnice. Čak i da je vaš biznis pravljenje predmeta od drveta ili izgradnja bazena, definitivno ne bi trebalo da propustite prednosti koje Internet marketing nudi.

Internet marketing koristi strategije poput kreiranja sajta, optimizacija za pretraživače (SEO), reklamni baneri, društvene mreže, plaćeno oglašavanje po kliku (PPC) i email marketing.

Koje su prednosti Internet marketinga?

Internet marketing je napravio dolazak do većeg broja potencijalnih klijenata mnogo lakše i pristupačnije. Ostale prednosti uključuju:

  • Rezultati su lako merljivi. Lako možete videti koje metode dovode klijente do vašeg biznisa, a koje vode do prodaje. To vam omogućava da se opredelite za cilj i metod koji vam najviše odgovara, kao i da svu snagu fokusirate tu.
  • Odluke se mogu donositi koristeći prikupljene podatke i proverene rezultate.
  • Bolje identifikovanje demografije, kako bi se lakše i preciznije pogodila ciljna grupa. Ovo nam dozvoljava da ciljamo podgrupe našeg tržišta za još efektivnije marketinške poruke, kako bi povećali stopu odgovora.
  • Komunikacija sa tržištem. Društvene mreže nam dozvoljavaju da direktno komuniciramo sa grupama ljudi ili pojedincima, koji prestavljaju naše potencijalne klijente. Velika je moć imati besplatan alat za direktnu komunikaciju sa ciljnom grupom, koja veoma brzo daje kvalitetnu povratnu informaciju oko toga šta daje rezultat, a šta ne.
  • Pristupačnost. Mnoge marketinške metode u svetu Internet marketinga su potpuno besplatne.
  • Podaci i rezultati su odmah dostupni. Mogućnost dobijanja povratne informacije u najkraćem mogućem roku, tako da se brzo može menjati prodajna taktika na osnovu istog.
  • Dostupnost biznisima svih veličina. Čak i ukoliko držite fotokopirnicu u kojoj ste jedini zaposleni, možete reklamirati svoj biznis na Internetu.
  • Mogućnost građenja kredibiliteta. Na vama je kako ćete predstaviti svoj biznis na Internetu.

Koji vid marketinga je bolji i zašto?

Previše biznisa se oslanjaju samo na jedan vid marketinga, upravo verujući da je taj jedan mnogo bolji od drugog. Dok jedan metod može biti efektivan u donošenju vidljivih rezultata, to ne znači da uključivanje dodatnih opcija neće dati još bolje rezultate ili iste rezultate za manje novca. Na primer, televizijska reklama može doneti dosta rezultata, ali ista stvar se može postići na YouTube-u sa dosta manje ulaganja.

Pitanje nije zapravo koji tip marketinga je najbolji, već koji tip marketinga nudi najbolje načine za dolazak do klijenta i navodi iste na kupovinu? U oba tipa marketinga postoje šanse da ćete naći nešto što za vaš biznis radi. Kako bi pronašli dobitnu kombinaciju za svoj biznis, najbolje je da uradite istraživanje tržišta i da kreirate svoj marketinški plan.

Ukoliko Vam negde zaškripi na ovom putu, mi ćemo rado pomoći.

x

Testirajte usluge

Testirajte naše usluge potpuno besplatno i uverite se i sami u
kvalitet i brzinu isporuke. Ukoliko nemate ozbiljnu nameru da koristite usluge naše agencije, molimo Vas da ne popunjavate test formu. Forma je isključivo namenjena potencijalnim klijentima i nakon popunjavanja iste, neophodno je odobravanje od strane Popularizuj.me tima.