Kako YouTube računa preglede?

Budući da je Popularizuj.me već 7 godina u poslu, neretko dobijamo pitanje (od milion dolara) “kako Youtube računa preglede?” Youtube zapravo nigde nije odao kako algoritam radi, kako bi sprečio svaku pomisao na zloupotrebu istog. Sve dole napisano je rezultat dugogodišnjeg analiziranja i moramo to uzeti sa rezervom, jer se Youtube algoritam veoma često menja.

Različiti video provajderi razmatraju prikaze na različite načine. Recimo, video snimci koji se nalaze na Facebooku registruju pregled nakon samo tri sekunde. Oni, zapravo, obezbeđuju sebi preglede koristeći kratke video zapise i kratku pažnju ljudi koji “skroluju” kroz sadržaj koji im se prikazuje. Ako ste se ikada zapitali zašto video na Facebook-u dobija više pregleda nego na YouTube-u, to je razlog. Ljudi koji samo “skroluju” video, preko autoplay-a, računaće se kao prikaz, dok prikazi YouTube-a moraju biti mnogo namerniji.

Odgovor na pitanje “Kako YouTube računa preglede?”

Danas pričamo, pre svega, o tome kako YouTube računa preglede. U ranim godinama YouTube-a, broj pregleda bi se povećavao kad god je video učitan. Ovo je bio razuman sistem, osim što je brzo postalo očigledno da svako može jednostavno ponovo učitati svoj video, kako bi veštački povećao broj pregleda. S obzirom da YouTube prikazuje popularne video snimke sortirane po broju prikaza, bilo kome je postalo lako da izigra sistem i dobije priliku da prikaže svoj video na naslovnoj strani YouTube-a.

YouTube to nije smeo da dozvoli, pa su malo izmeni algoritam. Kako Youtube računa preglede danas? Samo onda kada video gledate 30 ili više sekundi. Ako je video kraći od 30 sekundi, YouTube će ga registrovati kao odgledanog, tek ako je odgledan do kraja. Pa tako, video zapis u trajanju od 20 sekundi, moramo gledati čitavih 20 sekundi kako bi dobili pregled.

Ako želite, možete samostalno izvršiti test u trajanju od 30 sekundi. Postavite video i podesite je kao tajno, tako da ne dobijate javne preglede. Zatim, pomoću računara ili telefona na drugoj lokaciji i drugog naloga – koji nije povezan sa vašim (tvorčevim) nalogom – gledajte video, recimo, 10 sekundi. Ako proverite, ovo se neće računati kao prikaz. Ako ponavljate proces sa drugačijim nalogom, videćete da se svaki prikaz koji traje duže od 30 sekundi obavezno broji.

Kako YouTube broji preglede koje sami ponovimo?

Na primer, ako gledate isti video više puta dnevno, on će na kraju zaustaviti brojanje prikaza. YouTube zna da ponekad vidite zabavan video i želite da ga ponovo pokažete prijatelju, i to će se računati. Takođe zna da puno video snimaka, poput pesama, često dobijaju ponovljene preglede od strane ljudi koji uživaju u muzici. Ponovljeni prikazi u istom danu će se računati, ali do određene tačke. Nakon tri, četiri ili pet puta, vaši pregledi će prestati da se broje. Ovo je, ništa drugo do, sprečavanje zloupotrebe algoritma.

Zašto baš 30 sekundi?

Razlog zašto YouTube bira baš 30 sekundi za evidentiranje pregleda, jeste to što niko ne može u potpunosti da proceni šta video sadrži sudeći po naslovnoj sličici (tumbnail-u). Anketom je utvrđeno da je normalnom korisniku potrebno 20-30 sekundi da bi odlučio da li želi da gleda ili ne.

Da li 30 sekundi mora biti u kontiuitetu?

Ukupno 30 sekundi se računa kao pregled, ako ste preskočili srednji deo i gledali 20 sekundi, a zatim preskočili do poslednjeg dela i gledali još 10 sekundi. Dakle, ne mora biti u kontinuitetu, važno je samo da zbir bude preko 30 sekundi odgledanog videa.

 

Ukoliko Vam je ovaj post bio koristan, nastavite da nas pratite!

Imate problem sa kreiranjem sadržaja za društvene mreže? Ne znate kako da monetizujete svoj Youtube kanal? Imate mali broj pregleda na pesmama?

Mi Vam možemo pomoći. Ukoliko vam se dopada ono što ste videli i saznali o nama i našem pristupu, kontaktirajte nas OVDE ili na broj +38267330845 (Viber).

x

Testirajte usluge

Testirajte naše usluge potpuno besplatno i uverite se i sami u
kvalitet i brzinu isporuke. Ukoliko nemate ozbiljnu nameru da koristite usluge naše agencije, molimo Vas da ne popunjavate test formu. Forma je isključivo namenjena potencijalnim klijentima i nakon popunjavanja iste, neophodno je odobravanje od strane Popularizuj.me tima.