Email Marketing | TOP 5 Saveta

Nakon što smo Vam objasnili šta je email marketing i koliko je bitan deo bilo koje Internet marketing strategije, vreme je da sa Vama podelimo i TOP 5 saveta za email marketing. Marketari su dovoljno srećni da se pred njima nalazi more podataka o korisnicima, koji nakon što se prikupe, pomažu brendovima da razumeju svoje klijente bolje nego ikad.

Segmentacija pomaže marketarima da precizno šalju poruke veoma određenim ciljnim grupama. Način na koji marketari biraju da segmentišu publiku zavisi od generalne strategije brenda sa kojim rade ili od ciljeva specifične kampanje. U zavisnosti od toga kako izaberete da definišete svoju publiku, bitno je da sastavite svoju poruku tako da bude vredna čitanja, interesantna i da ima cilj.

Dostupni podaci su Vam na raspolaganju za građenje email marketing listi, kao i da definišete ciljnu grupu / kupce. Naredni korak je stupanje u kontakt sa publikom, odnosno građenje odnosa sa čitaocima. Unesite empatiju u obraćanje, ubrizgajte malo ljudskosti u prikupljene podatke i dajte život svojoj kampanji! Ne dozvolite da čitaoci imaju utisak da im se obraća mašina.

1. Sami kreirajte email marketing listu.

O ovome smo već diskutovali u postu – Šta je email marketing, gde smo naveli da je kupovina gotovih listi traćenje vremena i novca. Nikad ne znate koliko su te liste relevantne, čak i ako su ručno rađene, a ne skriptovane. Postoje firme koje svim svojim klijentima prodaju identičnu email bazu, budite pametniji od toga – ne dozvolite da budete prevareni. Veća je verovatnoća da ćete takvim pristupom dobiti reputaciju spamera, nego da ćete doći do klijenta.

Maksimalno olakšajte korisnicima da se pretplate na Vašu email listu i konstantno ih na to podsećajte. Postavite prozorčić za pretplaćivanje prilikom napuštanja sajta, pozivajte ih da se pretplate preko društvenih mreža, napravite kratak video kurs ili priručnik vezan za uslugu/proizvod koji nudite i dajte ga besplatno, uz uslov da Vam ostave svoj email. Preporučujemo Vam da koristite Zoho CRM, u koji ćete upisivati svoje potencijalne klijente i pomoću kog ćete moći sve sa liste da kontaktirate jednim klikom.

2. Poštujte GDPR pravila za email marketing.

Od kako je GDPR (opšta uredba o zaštiti podataka o ličnosti) stupio na snagu, stavlja se još veći akcenat na poštovanje privatnosti prilikom prikupljanja, deljenja i obrade ličnih podataka korisnika. Samo 25% postojećih podataka o korisnicima ispunjava zahteve koje je doneo GDPR. Najveća “buka” se stvorila oko jasnog potvrđivanja da pristajete da podelite svoje (lične) podatke.

Ovo znači da načini za pristanak koje poznajemo više nisu dovoljni. Nova regulativa najviše ugrožava cold emailing, ali ukoliko imate platformu gde se Vaši potencijalni klijenti dobrovoljno nalaze, vrlo je lako da ih navedete da Vam daju svoj jasan pristanak. Važno je znati da se ova pravila primenjuju na sve postojeće podatke, a ne samo na nove pretplatnike i klijente.

Ukoliko neko čekira nečekirano polje pored kog stoji “da, slažem se”, to se može smatrati jasnim pristankom. Prethodno čekirano polje više ne dolazi u obzir. Dakle, ovo predstavlja duplu zaštitu. Ukratko, ukoliko imate nameru da radite bilo šta sa nečijim ličnim podacima, dužni ste da ih o tome obavestite, nakon čega moraju da se slože sa tim i nakon čega ćete morati da budete u mogučnosti da dokažete njihov pristanak.

3. Stavite akcenat na dizajn.

Setite se da nije sve u tome ŠTA KAŽETE – nego KAKO KAŽETE. Kada je reč o email kampanji, format i dizajn mogu dosta uticati na to kako će korisnik reagovati na sadržaj koji delite. Istraživanja su pokazala da više od dve trećine konzumenata pristupaju email-u kroz svoje pametne telefone.

Posebno obratite pažnju na to da dizajn bude responzivan na mobilnoj verziji. Prilikom formatiranja email template-a, vodite računa o tome da to što kreirate izgleda dobro na desktopu, tabletu i telefonu. Ovo obezbeđuje da će čitaoci moći da vide email koji ste poslali u najboljem mogućem svetlu, gde god da se nalaze.

4. Tretirajte listu sa poštovanjem.

Setite se da su svi ti ljudi pristali da dobijaju više informacija o Vašem biznisu, ali ne i da ih bombardujete beskorisnim emailovima. Oni veruju Vašem brendu i imenu, stoga zaslužuju poštovanje. Stvorite prijatnu atmosferu u odnosu sa svojom ciljnom grupom, nek se osete počašćeno što su na istoj, dajte im vrednost i pokažite im da Vam je stalo da njih.

Nagradite ih popustima, kupon kodovima, poklonima prilikom kupovine – naučite kako da ih zadržite i pretvorite u lojalne kupce. Šaljite im koristan sadržaj besplatno, edukujte ih vezano za usluge koje pružate ili proizvode koje prodajete. Organizujte poklanjanja za najvernije pratioce.

5. Držite se rasporeda ukoliko šaljete newsletter.

Slanje emailova po utvrđenom rasporedu kod pretplatnika može izazvati svest o tome šta i kada mogu da očekuju od Vas. Uvek je dobro biti redovan, jer na taj način ne dozvoljavate da Vas zaborave. U moru konkurencije i raznih drugih emailova koji svakodnevno stižu, veoma je važno da ste redovno prisutni.

Onda kad definišete svoje prioritete u kampanji, odredite i raspored kome se možete odgovorno posvetiti. Neosporno je da redovne email kampanje sa newsletter-ima donose najveći uspeh. Dva mesečno su najbolji izbor, ali svakako treba prilagoditi svoju raspored slanja prema publici i industriji koju gađate. Testirajte i vidite šta najbolje funkcioniše: jednom nedeljno, svake druge nedelje ili čak jednom mesečno. Šta god da odredite kao najbolje, držite se rasporeda.

TOP 5 SAVETA ZA EMAIL MARKETING / BONUS SAVET

Pomislite na to koliko Vam emailova stigne u inbox svakog dana. Koji od njih izazivaju uzbuđenje oko otvaranja? Kako izgleda email koji otvarate prvo?

Koristite subject line da izazovete prvi utisak kod potencijalnih klijenata – to je veoma bitan način da se izdvojite iz gomile drugih. Prosečna dužina subject line treba da bude između 50 do 100 karatera, ali mi predlažemo da se držite nepisanog pravila koje je slatka sredina između 50 i 70 karaktera.

Nadamo se da Vam je naša lista od top 5 saveta za email marketing bila od koristi. Srećno sastavljanje kampanje! Ukoliko Vam treba pomoć ili imate neko pitanje –

Popularizuj.me je tu za Vas!